Thursday, January 7, 2010

mozifilm -de milyen?

szóval van ez a fura filmem. van belőle egy rakat, úgyhogy lehet vele kisérletezgetni. az már megvan, hogy FF filmként tökéletesen használható, de mivel valami mozifilm, mindenáron szineket akartam kihozni belőle. ez végett szereztem be az E6-os hívót is. pár tekercs rendes dia után rányomtam a kémiát a filmre, és lőn világosság! -működik, szines
vagyishogy inkább lőn sötétség! -működik, de sötét. és amit nemértek, hogy akármennyi ideig van a film az előhívóban (pedig itt pár másodperc is kritikus lehet), ugyanolyan sötét a hét perces hívás mint tizenkilenc(!) perces.
van ott kép. pozitív kép. szép, szine is van, kontrasztos is, de agyon kell majd világítani hogy használható legyen. érdekes módon az esti képek (ahol nem mértem fényt, csak hagytam hosszan exponálni), meg a pinhole képek (ahol szintén találomra megy az idő) lettek jók. mintha az elrontot expozíciók jönnének ki jól.
nameg az is fura még, hogy a filmnek a negatívokra jellemző narancssárga alapja van. mem tiszta áttetsző mint egy dia.
de a lényege megvan: szines, és magam csináltam.
de még nem adom fel. legközelebb egykis rodinalt, meg némi C41-es kémiát is beiktatok a folyamatba. az ötlet már megvan.
és itt van némi próba-szken, lesz ez még jobb is. (OG, hogy tetszik a jóöreg Fujis-keret feketén?)

5 comments:

baowah said...

betegsraaac :)

aszondod exponaljak en is sokaig?

sooslaca said...

szerintem kifejezetten jól néz ki!
megnézném mondjuk a szineit egy nappali portrén vagy valami hasonlón, de ez a lilás szinkavalkád elég csini!

ferencke said...

baowah: szerintem még ne exponáld. majd a végén megmondom a tuti módszert. vagy ha FF-re akarod, akkor 50 vagy 100 ASA-ra, majd sima FF előgívóban kihívatni.

slacus: köszi. nekem is nagyon tetszik. FujiPetinél van. ha arra jársz, ott meglesheted. vagy majd ide is feltolom, ha meglesz a szken. (vagy majd megyek hozzád szkenelni...)

sooslaca said...

jöhetsz bármikor!komolyan!

Edmár Béla said...

olyan szépek, hogy mindjárt sirok. :) és már tudjuk, hogy kémcső volt a jeled az oviban. :D